fredag 21. juni 2013

"Mamma, gjett hva jeg gjorde på skolen idag... Feil. Jeg klappet en ørn."

Om det ikke var akkurat i dag (for jeg var ikke på skolen i dag fordi SOMMERFERIE) så gjør det ikke så mye. 1STB tilbrakte den nest siste skoledagen i første klasse ute på ørnetur med den skjønne, nå pensjonerte, naturfaglæreren vår. Ja, han er virkelig skjønn, og jeg kommer til å savne han masse. Til tross for sine sytti år klatret han ned i ørnereirene med forbausende styrke og balanse, og hentet opp to ørnekyllinger som han puttet i sekken sin. Før alle hårene til PETA-folk og andre dyrevelferdsinteresserte reiser seg i forskrekkelse – ørnene skulle ringmerkes. Og ifølge vår kjære lærer ble de like forstyrret om det kom én som om det kom 30 folk. Så jeg bestemte meg for bare å nyte det – herregud, jeg tok på en kongeørn! Det er noe jeg tviler på at jeg noensinne kommer til å gjøre igjen. Med mindre jeg blir ørneforsker, som jo høres kult ut, så kanskje … I don’t know. Men siden ord sier mer enn bilder (uhm … finn én feil.), så legger jeg ut masse bilder istedenfor å bable mer.

Ut på tur! 

Utsikten i seg selv var egentlig verdt det. Dette var rett ovenfor der vi parkerte - altså det laveste  punktet på turen. 

Luuuve

Vi klatret ned til reiret - det var "bare" cirka femti meter ned og passe bratt. Jeg tok selvfølgelig med mitt EOS 7D. Smart, vett'.

Fem uker gamle Signe Ørn svetter gjennom tunga som en hund.

Signe er kul og badass til tross (tulla) for eggstokkene sine. 

Vanskelig å se, men her går det ganske rett nedover. 

I den samme sekken som ørnen Ismail og en død jordugle for øyeblikket lå i, bruker læreren vår å ha matpakka si i. 

Klørne er på samme tid skremmende og sykt søte. 

Tre uker gamle Ismail. Sjekk forskjellen i fjærdrakten, han har kun barnedun, mens Signe hadde begynt å utvikle litt flygefjær. Her blunker han forresten med det høyre øyet. Asmness. 

Ismail Ørn sier farvel.
 Alle bildene er copyrightede, yadda yadda yadda. Seriously though. 

Ørnehilsen


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar