søndag 9. juni 2013

7 days...

Ganger ti.

Jeg kan ikke egentlig tro det, det er bare ti uker til jeg reiser. Og i og med at ukene mine forsvinner før jeg rekker å registrere at de er her, tror jeg det kommer til å gå sånn passe fort. Hvis det er flere enn meg som føler at alt jeg snakker om på bloggæn er hvor fort tiden går, rekk opp hånda.

Telefonbakgrunn: Ay. bildekilde
 Anyways. Har hatt en liten pause fra livet de siste dagene. Hadde et slags lite sammenbrudd denne uka hvor både crazy synging av imaginære sanger, tårer og nedsenket hjernekapasitet var involvert, etter det maraton jeg føler denne våren har vært, og jeg ble nødt til å ta en pause. Derfor har denne helga blitt brukt til glorious procrastination. Neida. (Joda.) Litt emailsending har det blitt tid til. Og jeg og mamma har ryddet ut av badet. Vi kastet tre bæreposer med produkter, og jeg skjemmes litt over verden. I tillegg har jeg laget body butter idag. Jeg fulgte denne oppskriften fra One Good Thing by Jillee, og den ble så deilig at jeg måtte dusje en ekstra gang bare for å dekke meg selv i den.  

I andre nyheter så er jeg endelig klar til å søke visum, fagvalgene mine er nesten spikret fra min side, og det er 39 grader i Phoenix idag, ifølge TV2 Nyhetskanalen. 
Fagvalgene mine er forresten, for de spesielt interesserte: 

English Literature SL 
Spanish B HL 
Social & Cultural Anthropology HL ELLER Economy HL 
Biology HL 
Maths SL (Ikke Studies) 
Theatre HL 

Disse fagene er så klart ikke spikret før de er godkjent av skolen og fungerer i en timeplan, noe jeg ikke får vite før tidligst i Juli, men dette er min foreløpige seleksjon. Veldig usikker på om jeg skal ta økonomi eller antropologi though, da jeg kanskje var litt mer interessert i økonomi, men det faget går halvveis online, og det vet jeg ikke om jeg er så keen på. I tillegg er antropologi visstnok ganske stort på VVS, var en del av den originale læreplanen (de skiftet til IB i 2005 tror jeg det var), og det virker som om de får gjøre en del kule ting.. Men jeg vet ikke, tiden får vise. Og ja, jeg skal ta fire HLs. For de uinnvidde er HL Higher Level og SL Standard Level, forskjellen ligger i timeantall per uke, fem for HL og tre for SL, og det normale er å ta tre av hver. Jeg har snakket med IB-koordinatoren på skolen, da, og hun sa at disse fire HLene er en ganske grei kombinasjon. Så yay! 

Men nå skal jeg gå og problemstille Martina Gaux' forfatterskap til en presentasjon i norsk. En fantastisk søndagskveld, med andre ord. 

70 dager... 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar